Geng bas sekolah (^_^)

Tips Hilangkan Tersedu

kenape bole jadi tersedu ni ek?? haaa.. tersedu ni terjadi disebabkan kandungan air dalam badan kite ni telah sangat2 BERKURANGAN.. so bile air dalam badan dah kurangan maka jadilah tersedu tu. Aku percaya bulan2 Ramadhan ni mesti ramai orang yang mengalami tersedu ni kan? semalam je 3x aku tersedu, waktu tengahari, dlm kol 3ptg & sekali lagi dalam kol 6ptg..

Sedu ni kalau dibiar lame2 semput dada wo0o.. kalau bukan bulan puase senang je.. bile tersedu tu korang minum la air banyak2 ilang la sedu, jadi kat sini aku nak share tips mudah nak ilangkan sedu dalam bulan puase ni.. (~_^)

Cara-caranya:
1. Tarik nafas sedalam mungki.... (lagi dalam lagi bagos, selagi mampu la).. kemudian
2. Tahan nafas tu selame mungkin...
(klu 10jam korang dapat tahan, so tahan jo lah) :P kemudian
3. Lepaskan perlahan-lahan melalui mulut


* kalau pas korg buat, still tersedu lagi, buatlah untuk kali-2 or ke-3.. macam aku buat cume sekali je.. tiap kali jadi tersedu tu.. buat la langkah2 macam yang aku ajarkan tu...

Sekian.. Salam Ramadhan (~_^)


Pejam celik dah pose ke-5.. syok!! syok!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Unknown said...

baik cikguuuuu..... hehehe

Unknown said...

Tersedu- sedan

I follow u. follow saya balik yer..klik sini untuk follow saya kembali

K said...

nice tips :)

Rean said...

Dr. Syuzi! sye kerap tersedu bulan ni, mungkin sye kurang makan hehehehe

syuzi syofia said...

(^_____^)... hik hik hik..