Geng bas sekolah (^_^)

Aku & Kau

Bunyi macam kasar kan bile membasahakan diri kita ni aku... macam budak-budak, orang-orang muda.. bila bercakap dengan orang yang lebih tua & membahasakan diri kita ni aku, bunyi memang biadap.. mule la orang kate takde adab.. lebih manis & lebih ada adab jika kita membahasakan diri ni sebagai saya - awak - kamu - dia atau pun pakai name jer.. macam mak & anak.. suami & isteri or mayb couple2... ade ke guna perkataan aku - kau? xde kn?

Itu di Malaysia.. kalau kat Indonesia plak aku - kau tu umpama saye - awak... dan kau - aku disane jadi loe - gwe. Ape yang buat aku kompius kat sini ialah, kalau aku - kau tu macam bahase kasar, tapi kenape bile kite berdoa pada Allah kenapa kita membahasakan diri aku dan menyebut kau itu adalah Allah... cth nye : "aku memohon padamu ya Allah sesungguh nya kaulah tuham sekelian alam yang maha berkuasa & maha mengetahui.. bla.. bla.. bla... kau tunjukkan aku jalan yang lurus.. bla.. bla.. bla...." eemm... tak ke kasar kite berbahasa dengan Allah? kenape? kenape? ade sape2 bole jawab?? (0_O)

Apepun.. 2nd day pose arini harap2 tak macam semalam.. banyak sangat mende yang menyakitkan hati aku.... eh.. saye.. :P .. hik hik hik hik


kiut lah katun ni kn? kn? kn?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

Unknown said...

ERRRR... no komen... hehehehe

K said...

aku itu sebenarnya lebih rapat penggunaan nya.

tapi orang melayu ni menggunakan saya untuk nampak lebih hormat.

pandangan jela ni, keh3

syuzi syofia said...

sal : ehehe.. no komen xpe.. (~_^)

keroro : o0o0oo... lebih rapat? kire indonesia tu btol la jgk kn? pki perkataan aku-kau tu..buat npk lebih rapat.. saye-awak untuk bagi hormat.. eemm.. btol jgk...

Rean said...

*tuhan tau bukan tuham :)

betul tu, bg sya mcm xsopan bahasakan diri aku..even klau sebaya pun..tp dlm blog sendiri ok je kot...tp klau komen2 dkt blog org kena guna sya hehe

Marky Jaha said...

baca la Alif kaf Wau....bunyinye lembut sket :)

syuzi syofia said...

iMbobo : typinr error daaaa.. ape da... (bikin malu) :P ... itu la.. dlm blog sndri should be ok la kot..

pise : pjg sgt plak klu nk sebut camtu... hihihi