Geng bas sekolah (^_^)

Tangan yang memberi..


kiutnye anak ruhill!! (^_^)


Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima

Menolong orang jangan harap balasannya,
Biar dengan ikhlas, janganlah separuh hati,
Tiap yang berbakti, tuhan maha mengetahui....

Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima,
Kesucian diri, itulah sifat yang dipuji,
Senyuman di bibir keindahan budibahasa,
Keluhuran hati, kita akan berbahgia...

Sikit sama merasa, fakir jangan dilupa,
Hidup kita hanya sementara,
Manusia bersaudara, kasih sesama kita,
Jauhi dari bersengketa...


My all time FAVORITE SONG... ya allah punye lah sekse & terseksenye aku nak carik lagu ni, mane la x susah, sebab tak tau tajuk satu hal, satu hal lagi aku salu search kt youtube tu pakai name Ruhil Amani je.. rupenye kene letak name penuh la plak > Ruhil Amani Husin.. hampeh betol.. patot la cari tak pernah yang jumpe!! tapi at last... jumpe jugak... syukurr...!! (^_^)

Kenape aku suke sangat lagu ni?? sebab lagu ni mengingatkan aku mase kecik-kecik dulu.. mase dok kt gombak.. syoknye jadi kanak-kanak... huhu.. lagu ni pun melodi die sangat2 sedap telinge aku dengar.. lirik die pun memberikan makna yang mendalam untuk semua manusia yang hidup kat muka bumi Allah ni.. hayatilah lirik tu...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

K said...

tangan yang memberi itu lebih baik :)

syuzi syofia said...

oohh.. yesss!! pasni kene selalu memberi... klu beri penampo bole dikire memberi x? ekekekek

Abdul Razak Ali said...

hebat lagu ni...simple tp penuh makna