Geng bas sekolah (^_^)

minah pakai tudung

kat opis aku ni aku rase dah berminggu2 dah aku xde keje.. bosan la plak bile makan gaji bute ni... hehehe (tapi kadang2 suke la jugak) :P ... so oleh kerana aku ni tersangat lah free, so biase la aku berjalan-jalan makan hangin dalam dunia maya ni... seb bek makan free tak yah bayo, kalau tak maunye pokai aku asik jalan2 jer.. ekekekekeke

Tadi aku ade jumpe satu blog KHAS, keje penulis blog tu HANYE nak kutuk minah2 pakai tudung, siap tulis lagi kat blog die, lebih kureng camni "blog ini hanya untuk perempuan bertudung pendek yang nampak dada, pakai baju ketat, berlengan pendek, berbaju pendek, berkain belah dll.. kalau korang rase korang tak buat mende2 tu, jangan risau, korang takkan masuk blog aku"... amboiii... kemain lagi ko ek.. belagak giler...??!!

Memang la kadang2 aku pun sakit hati tengok minah2 pakai tudung ni.. pakai tudung tapi kain berbelah, bile berjalan memang sah2 la nampak betis..(gebu sgt ke betis yg nk tunjuk sgt tu?).. pakai lengan pendek, pastu tudung tu pun adoii.. punye la pendek, ngam2 tutup leher jer.. bahagian dada terpampang... memang aku tengok aku jadi sakit ati, tapi nak kutuk lebih2 buat tambah dose aku je plak, so baik la aku diam jer..kan? kan? kan? mereka pun manusia jugak, mungkin mereka tak paham maksud bertudung tu sebenarnya.. aku ni pun kadang2 terkutuk jgk (dalam hati la) tapi cepat2 aku sebut "astaghfirullahalazim".. then aku diam je lah... (itu antara proses aku nk jage mulut + hati) (^_^)

OK itu citer minah yg bertudung yang tak tutup hijab, tapi ni ade plak lagi satu blog, keje die kutuk minah2 yang pakai tudung merepek2 yang terlalu berfesyen.. ya Allah itu pun jadi hal ke??? tudung cam rumpai laut la.. macam2 lagi die sebut... addoii.. JANJI kesemua hijab die TERTUTUP.. lantak mak abah dorg lah nak pakai tudung camne pun... mintak duit kat ko ker? susahkan ko ker? yang ko tu susah lebih tu pehal? ape lah masalahnya kami yang bertudung ni? dose ke pakai tudung berfesyen? kalau dose skali pun.. nape? nak SHARE dose? nak SHARE seksa kubur ker? ko tu hebat sangat ker nak kutuk2 orang? silap ari bulan orang2 kesayangan korg sendiri yang buat camtu baru ko tau..

Bengkek je hati aku bace blog2 BONGOK tu!! mulia sangat ke dorg tu? habat sangat dah kedudukan disisi Allah? ape la malangnye perempuan2 yang bertudung ni, pantang silap.. tros kene!! Itulah cobaan dalam menjalankan ibadah Allah didunia ni.. tu pasal lah dalam islam pun memang di suruh SENTIASA BERSEDERHANA DALAM SEGALA HAL... so kalau kite ikot panduan tu, memang insyallah kite akan terlepas dari kutukan2 tu sume.. kan? kan? kan?

Sesungguhnye guide line dalam Islam tu memang dah cantik sangat dah untuk manusia guna dari dulu sampai sekarang, tinggal manusia tu sendiri je yang mau ikot atau pun tidak.. kalau ikot insyallah terselamat dari segala fitnah.. kalau tak ikot jadi macam yang aku citer kat atas tu la.... (-_-)


jom same2 carik Lailatul Qadar...



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 comments:

Lily Izham said...

haha, sengal! semalam baru nmpk minah tudung pakai lengan pendek! perhh! kutuk habes... hehehe
lepas tu baru ingat puase.. kekekek

Unknown said...

kan... kan... x kisahlah fesyen mcm mana as long as dia menutup aurat tp jgn la over sgt..

ewww ada gak eh blog yg ko ckp tu? meh bg aku url nya nak gak baca<------ nak nyebuk! kihkihkih

syuzi syofia said...

Lili : abih la pahale pose hang.. hahaha..!! lain kali klu npk.. belajar sebut "astaghfirullahalazim"... baru la terkawal ket mulut tu... (^_^)

sal : ade!! ade!! sbb aku men klik2 jer... lupe nk book mark blog tu.. nnt aku try carik blk.. kot2 jmpe.. huhu

Wanie said...

klu jumpe blog macam tu, tutup je, jangan g bace :) skali ngan kite kurang phale dok kutuk tuan blog tu..haha

syuzi syofia said...

haaa.. tu la psl.. kn..kn.. kn.. x psl2 dgn2 aku dpt dose... hisshhh!!!

Zul fattah said...

wooo..await jadi cam tu..? bodoh punya olang ma..
band je terus.. org macam tu..

Rean said...

ayoyo gighnya die buat blog semata nak kutuk je,,aduh..puji memuji mcm siti nurhaliza dlm lagu ni kan best hehehe...

biela bell said...

ade jugak org macam nie...
pakai tudung pesyen apa pun tak kisah.yang penting kena ikut guidline dlm islam.
Biasalah klu prempuan bertudung nie.buat salah sikit mmg kena punyer.Tapi tu dugaan.Sabar je la :)