Geng bas sekolah (^_^)

Mimpi

mimpi ni sbrn nye ape eekk? mainan tidur? mmg sume mimpi tu mainan syaitan ker? tp ade jgk yg ckp, mimpi di sepertiga mlm tu biasenye betul... kire mimpi yg sbl subuh la... aku ni bab tafsir mimpi x bape teror... tp kdg2 phm la jgk maksud mimpi aku tu... cth klu mimpi org dh ninggal.. & dlm mimpi tu kite bercakap dgn org ninggal tu maknenye itu syaitan... (+_+) al-fening!!! aku ni sbrn nye paling ssh nk mimpi... tidur aku slalu tanpa GANGUAN... klu dh ltk kepale tu... selagi alarm aku x bunyi.. selagi tu la aku tdo... klu xde alarm.. dgn subuh2 aku BURN...

al-kesahnye... kt post aku sbl ni aku ade citer... yg ibu ade mimpi pise... mase ari selase lepas kot... itu mimpi sblm subuh... dlm mimpi tu ibu citer.. pise kate kt ibu yg die kecik ati kt aku... (mungkin btol la kot die kecik ati) huhu... sorry la dear... (>.<").. then mlm td.. (mlm smlm la) TURN aku plak mimpi... kali ni aku mimpi emak pise... huhu... (emak die dh lame ninggal)... mmg aku x kenal emak die... muke pn aku x pnh tgk... & kt dlm mimpi tu pn aku x dpt tgk muke mak die sejelas-jelasnye, tp dlm mimpi aku tu aku TAU pmpuan yg aku jmpe tu mak die.. xde la npk tue sgt, lebih kureng cam baye2 ibu jer...citernye konon2 nye aku g satu majlis dgn pise... rasenye cam majlis kawen kot, tp belah sedare2 pise... tu psl bole jmpe mak die tu... & pise ni konon2 introduce aku kt mak die... then mak die pandang la aku tp x plak ckp pape pn... dlm ati aku kate.. "sombongnye mak pise ni..." tp x perasan mak die senyum ke x... tp muke xde la garang... muke biase2 jer.. then aku terjage......


agak2 la kn..................... nk bg tau die x psl aku mimpi mak die... eeemmm... puas jgk aku mikir.. nk bg tau ke xmo... nk bg tau ke xmo... nk bg tau ke xmo.... "lat ta li lat tam plom!!!"... OK! xmo bg tau!... huk huk huk... bkn ape..tkt plak aku nk bg tau... klu aku citer kang die ingat ape plak..?? dh la ibu br pas mimpi pise, skang aku plak mimpi mak die... sape la aku ni nk mimpi mak die plak??? x psl2 g mimpi mak die tu sape suruh...???!!! klu citer kt sape2 pn mst xde yg caye.. nnt kate aku dgn ibu komplot plak... mak mimpi anak & anak mimpi emak in da same week? sape nk caye... tp btol aku x tipu.. mmg aku mimpi mak pise.. xkn nk men2 kot... dh la mak die dh ninggal lame gile... tp pelik jgk, nape 2-2 anak beranak tu msk dlm mimpi kami anak-beranak?? sy tau la sy byk wat salah kt anak makcik.. tp makcik jgn la takotkn sy mcm ni... huhu (Y_Y).. tibe2 rase nk demam.. (xkn psl mimpi mak pise aku nk demam kot) sbb mate rase panas...


sy nk jd mcm anak mak cik yg reda' & rela atas ketentuan-Nya.. sbb baik buruk segale yg jd tu pn atas perintah Allah jgk... sy dh IKHLAS GILE2 kt anak makcik... tp die x tau pn keikhlasan sy utk kali ni, sbb sy x ckp... sy xmo ckp kt die sbb sy tau anak makcik tu x caye sy dh.. or mayb die dh tawar hati dh kt saye... sbb sy slalu sgt robohkan kepercayaan yg die bg... sy mtk maaf kt makcik & kt anak makcik... sy tau klu makcik hidup lg & tau ape yg sy dh buat, mst makcik MELUAT GILE nk tgk muke kn? klu lah sy bole zahirkan keikhlasan sy ni dgn bende... sy akan bli bende tu & bg kt anak makcik walau mhl mane pn... makcik bole x nasihat die utk terime sy blk? (sengal x aku?) huhu...

sy skang ni syg sgt2 kt anak makcik... x tau camne nk xplain... sy kecewa dgn sikap sy dulu...sy menyesal sgt skang ni.. tp mende dh jd kite x mampu nk ulang blk... kdg2 buat keje kt opis pn sy leh nangeh.. bodo kn? tgh drive pn bole nangeh.. dlm lrt pn bole nangih (tp cover2 jgk.. kang org npk MALU)... sy tau sy dgn die x mungkin akan bersame blk.... sy reda' (walaupn sgt keciwa).. tp tu la.. sndri buat sndri tanggung la... (T_T)..
tp mslh nye sy x sekuat anak makcik, die sgt tabah, sy cpt putus asa...ape pn sy akn sntiase doakn die bahagie walau dgn sape pn pilihan hati die... maksu sy pnh ckp.."dlm hidup ni sbrn nye xde peluang ke-2 hanye ade 1 peluang je.. so rebut lah peluang tu dgn baik"... dan bg sy anak makcik adalah pilihan yg tepat...tp sy bodo x rebut peluang tu.. sy sedih sgt makcik... mcm2 ade dlm otak sy.. sy nk luahkan tp x reti la... sy rase cam nk giler jer... sy perlukan ssorg yg mampu dgr luahan bodo sy ni.. tp sy x jmpe sape2 yg seswai... makcik muncul la dlm mimpi sy lg... nnt sy citer sume kt makcik... tp klu sy ternangis nnt makcik jgn ketawakn sy plak ek...

sy niat andainya thn dpn sy x kawen lg... sy nk buat umrah... sy nk mtk doa muga2 hati sy ni tenang dunia & akhirat...sy nk jd sorg muslimah & sy nk amik anak angkat (perempuan).. nk pilih yg syome2... xmo pikir psl kawen dh...sy letih la makcik... klu nk banding dgn adik-bradik sy yg lain... dugaan sy dlm bab jodoh ni paling perih rasenye...sbrn nye xde org tau hati sy, even ibu sy.. sbb sy x pnh citer...& sy mmg xmo citer...sbb sy ingat pesan sorg kwn yg agak berumo... die kate.. "JGN terlalu bercerita mslh kt org tua kite, nnt dorg akan pk, bile dorg pk, dorg akan cube tlg kite utk selesaikn mslh kite, bkn ke itu dh menyusahkn dorg?"

Dulu ade sorg pakcik, sy jmpe die tepi jln, mase tu sy tgh tlg die...bile die tgk muke sy die kate, muke sy ni muke penuh perasaan, penuh rahsia & penuh mslh, sbb sy ni terlalu amik serius sume mende & die kate lg ade bende dlm hati yg sy pendam & x dpt luahkan, sbb tu sy mcm ni, penuh dgn emosi... cth nye tgh type kt blog ni pn sy bole nangeh lg... sy mmg kuat nangeh.. beruk bebeno kn? kn? kn?... sy letih dh nk type... sbrn nye byk gile sy nk ckp... tp x tau camne nk luahkan (type)... lain kali sy borak dgn makcik lg ek... assalamualaikum w.b.

(>.<) (T_T)(Y_Y)







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: