Geng bas sekolah (^_^)

mungkin aku lah jodoh mu

berlagak giler tajok aku tu... tp itulah yg aku nk katekan... mengikut mengikut hati bodoh aku ni... huhu... camne aku nk ckp kt die aku syg die sgt2? aku rase jodoh aku kuat dgn pise... sbb aku mimpi mak die... mak die dtg dlm mimpi aku... aku rase mak die suke aku (kikiki).. sbb muke mak die bercahaye... sdg kan pise pn x pnh mimpi mak die... then kenape aku plak yg mimpi?? aku rase itu satu petunjuk, aku sgt harap petunjuk itu adalh benar..

mungkin ape yg jd antara kami sbl ni adalah dugaan Allah nk bg... cubaan Allah nk bg kt pise mayb nk menguji tahap keimanan die, bile die dilukai ape die buat... bile disakiti ape tindakan die... die bersangka buruk x kt Allah & die mmg sorg yg reda', byk kali aku lukai & sakiti hatinya.. die rilek jer.. die terime seadanya qada' & qadar Allah. Allah nk menguji aku plak... mungkin dr segi ketulusan, mungkin keikhlasan... bile dh jd camni.. membuatkan aku lebih menghargainya, lebih menyayanginye & lebih mencintainya... & skang aku lebih ikhlas utk menerima die dlm hidup aku seadanya.... mungkin itulah hikmah yg Allah nk tunjukan...(klu mmg akulah jodoh die la... klu x, mmg padan la muke aku! uwaaa!!) sbb klu snng2 je perhubungan kami berjalan tanpa dugaan.. mungkin aku akan mengabaikan die di kemudian hari... Allah syg kn aku & die sbb tu Allah bg dugaan mcm ni... spy aku reti bahase nk menghargai org yg menyayangi aku dgn tulus ikhlas...

kite manusia ni xkn pnh sedar selagi tak dapat bala dr Allah... & aku menganggap ape yg jd kt aku ni adalah satu bala yg bertujuan membersihkan hati nurani aku terhadapnya... sbb aku lebih yakin ape yg aku nk skang ni... aku CUME nk die (pise).. aku xmo org lain... slame ni mane2 lelaki yg aku pnh tolak... xkn mungkin aku ingin blk kt dorg, x ingin nk carik pn... tp lain sgt dgn pise... aku mmg akn cari die blk... sbb aku akn rase rindu nk borak dgn die... even NOW i miss him so much... (T_T) ... aku harap hati die masih kt aku... jgn la kau palingkn hatinya drpd aku ya Allah... aku pohon pd mu... "Allah klu nk mengubah hati ssorg manusia tu SEKELIP MATE je"

mlm ni adelah mlm ke-3 aku nk buat istikarah... dulu ibu pnh kate.. "buat la 3 mlm berturut-turut, klu x dpt petunjuk, lanjutkan smpi 7 mlm, klu masih x dpt petunjuk lg, troskn smpi mendapat petunjuk..." aku cume berharap aku dpt kekuatan utk berterus terang kt pise & harap hati die masih same tetap pd aku... aku JANJI pd mu ya allah aku xkn kecewakan die lg.. mana mungkin aku akan melukakan hati org yg sgt2 aku syg... walaupn dulu aku sempat lukai hatinye... aku harap die dpt maafkn aku & dpt percaye kt aku lg, aku xkn robohkn kepercayaannya lg... aku sgt IKHLAS menyayanginya.. sbb tu skang ni aku rase lebih terseksa... otak x pnh fokus... asik nanges (dlm ati) jer... nk nangeh terang2 x leh.. kang mate sembab or bengkak ibu perasan... klu kt opis kang bos perasan.. dh la aritu bos dh perasan.. malu aku.. ngok ngek tol...!! so care paling selamat menangis lah dlm hati.. xde sape pn yg tau melainkan ALLAH..!!





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Kelisa Mutiara said...

wow...fuyooooo.no komen

syuzi syofia said...

ceh... ade aku suruh ko komen? ... hahahaha